onsdag 27 januari 2010

Vuxengodis


Jag är ju som bekant ledig.
Det är behagligt och sövande men även sötsugsframkallande och aningens tråkigt. Fattas bara att jag ska gå så här i tre veckor till och vanka och vänta.
Idag var det utlovad katastrofal snöstorm och snö blev det, men inte så himla stormigt. Jag plogade mig till stallet och gjorde klart i rasande gravidtempo. Blixten var en mycket snöig individ som hjältemodigt trotsade vädret och tuggade eftertänksamt på sitt hösilage.
På väg hem stannade jag till på Ö&B, eftersom ryktet gått att de har extrabilliga Riesen, ni vet godiset för vuxna. Mycket riktigt var det sant och jag slog till på två påsar direkt, stormen kan ju faktiskt tillta och jag kan bli insnöad på fler än ett sätt. På varuhuset kändes det som att jag befann mig i Pestens tid. Inte en människa där förutom jag och personalen. Surrealistiskt värre.

I övrigt har jag tjattrat med den gode Vargtass. Mycket trevligt, även om vissa av ämnena är av mindre trevlig art. Go go Vargtass! Vargtass tipsade för övrigt om anti-bitmedel från Ö&B, kanske något för Sportkossan och hans bundsförvanter att smaka på?

I går var det tisdag och Lars red som vanligt. Nya utmaningar så som trav utan stigbyglar stod på schemat och det var en tapper trio som kämpade sig runt fyrkanten. I hemläxa medföljde ett papper med ridvägarna och det kan nog behövas.

Nu planerar jag att lägga mig i framstupa sidoläge och kolla på Son Of Anarchy tills ögonen blöder. Eller i alla fall tills Lars kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar