onsdag 6 januari 2010

Heroin - inte för alla, självförtroende däremot...

Det är nästan omöjligt att skriva nåt intressant om tisdagen.
Jag fick dropp och höll på att frysa ihjäl på väg dit och hem, trots att jag åkte bil.
I övrigt behövde vi handla mat, tvättmaskinstillbehör och sköta om hästen.

När jag inte gör nåt annat så läser jag just nu Slash självbiografi. Maken till destruktivt leverne och tragisk drogkarriär får man nog leta efter. Men han lever ju än och boken är inte slut, kanske kommer det ordna upp sig. Det händer att jag blir irriterad på sådana böcker, det är för mycket upprepningar och dåligt språk. Men denna är inte så tokig, inte brilliant, men långt ifrån Gene Simmons "Jag har uppfunnit hela världen och alla uppfinningar som jag inte uppfunnit har jag gett idéerna till och har jag inte gjort det så har jag tagit patent på alla andras uppfinningar så jag tjänar pengar på dem ändå. Förutom detta har jag skrivit varenda bra låt som finns och kommit på alla andra bra grejor också-mentalitet"
Här finns det de som skulle hävda att jag är väldigt lik Gene.
Kanske inte till utseendet, eftersom min tunga är så kort och jag tack vare den inte kunde säga R förrän jag gick i skolan, men till attityden.
Att mitt självförtroende är alldeles för bra för att vara hälsosamt.
Det är det kanske.
Men Genes är nog fan etter värre, köp boken Kiss - and make up! får ni se. Eller gör inte det förresten, låna den av mig istället, han behöver inte mer pengar.

I övrigt noterar jag att vargarna upprör igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar