måndag 4 januari 2010

Maxad måndag

Dagens stora event var trippen till Gävle med Hellge och hans glada humör till sällskap.
Han skulle återbesöka veterinären och bli friskförklarad. Det var bestämt sedan innan, eftersom matte Malin inte har vare sig ork eller ekonomi för mer elände. Hellge sprang på gången innan han ens behövde, så ivrig var han att visa upp hur frisk och fräsch han var. Och hur veterinären kunde se att han var ohalt måste tilldömas dennes erfarenhet av hästar med alla möjliga rörelsestörningar och allt där emellan. Han dinglade med benen i luften till höger och vänster när han sprang att det var i princip omöjligt för en annan att se annat än det virrvarr hans ben utgjorde.
Men, klartecken för igångsättning fick han, så nu ska han sättas igång långsamt och förhoppningsvis ska han också hålla livet ut.

Väl hemma från Gävle så ringde Lars och sa att han minsann hade hittat en tvättmaskin som kostade så lite att det knappt var sant hos en av de stora el-drakarna. Det lät för bra för att vara sant, så Malin ville också ha en. Sure Bernard!
Vi fick ta Malins buss och pirra och bege oss till Bollnäs.
Köpte två tvättmaskiner och for till Max för en mycket sen och mycket ostfylld lunch.
På vägen mellan el-draken och Max började vi fundera lite. Sen lite till ändå.
Problemet var att vi, med en isande känsla längs ryggraden, lite försent insåg att vi kanske borde mätt dörrarna hemma innan vi blint rusade iväg och köpte oss en BAUTASTOR tvättmaskin. Kris och panik.
Ringde en vän.
Vännen läste högtidligt upp måtten på tvättmaskinen enligt el-drakens internetsajt.
Ringde en moster.
Mostern mätte högtidligt mellan dörrkarmarna.
Nästan en halv centimeter till godo på varje sida.
Det borde gå.
Men vi vet inte än.
Maskinen står i köket.
Vi håller tummarna.
Annars är det nog den dyraste och mest tekniskt avancerade köksö man kan ha.

4 kommentarer:

  1. Förlåt Bella, men jag kan inte hjälpa att jag sitter här och fnittrar spastiskt.

    Men med kärlek förstås, fattas bara annat.

    SvaraRadera
  2. Hoppas den går in! Jag har gjort något liknande, när jag lipade mig till en assnygg Howardsoffa från Mio i lila paisleymönstrat tyg. Andreas undrade förskräckt om den verkligen fick plats i vårt vardagsrum, men jag hade bestämt mig. Jodå, det fick den. Och den var på halva priset, så vi var "tvungna" att slå till. Hem kom den och den fick plats. Men vi fick inte plats till så mycket annat... Så efter 2 års njutande fick jag bita i sura äpplet och inse att det VAR inte praktiskt med en svängd howardsoffa som bara 3 personer fick plats i. Vi sålde den på blocket, utan förlust dock. Nu har vi två praktiska IKEA 2-sits. Men jag drömmer fortfarande om min läckra, läckra soffa.

    SvaraRadera
  3. Förresten, visste du att Pirra på skånska betyder "bedriva könsumgänge"? ;)

    SvaraRadera
  4. A-K: Jag vet PRECIS hur det där är. Man är liksom bara tvungen att ha nåt och tänker inte på alla bitar i pusslet ska funka. Soffan låter underbar by the way.

    Linnea: Fnittra gärna, det uppskattas.

    SvaraRadera