söndag 10 januari 2010

Mer hästknark i systemet

Maja Heed är i Ringnäs och håller träningar i helgen.
Endast en hopptorsk hästpundare av rang klär på sig allt som står att finna i textilväg och ställer sig i -15 och glor på markarbetsövningar. Njuter av dem.
Jag längtar tills jag ska få betala dyra pengar för att få bli förolämpad ombord på min häst igen. Ahh vad jag saknar det.

Annat finns inte mycket att förtälja.
Den arktiska kylan håller i sig.
Lars har modifierat en spjälsäng för att den skall passa in i vårt ytsnåla hem.
Katterna vägrar gå ut och avlöser varandra på kattlådan, till Lars stora förtjusning. Det är nämligen Lars som måste mocka. Allt enligt barnmorskans order. Inget jag sörjer direkt.
Castro är inte riktigt nöjd över mockningsfrekvensen. Lillebror couldn't care less.

Nu ska vi pollemasa en stund innan vi ger oss iväg på dagens äventyr.
God morgon!

3 kommentarer:

  1. Jag längtar ihjäl mig efter att få glo på en ridlektion. På onsdag ska en av mina kompisar träna för "vår" tränare, och då SKA Ellen få klara sig utan mamma i 1,5 timme. Basta. Frågan är bara om jag kommer i mina skidbrallor - kroppen har ännu inte rasat i vikt i den takt jag hade hoppats. (10 kg borta, men jag har ca 5 cm mellan knapp och knapphål i mina största jeans, så jag framlever fortfarande i mamma- och mysbyxor.)

    SvaraRadera
  2. Maja Heed. Henne red jag för i högstadiet ett år. Jädrar vad roligt det var!

    SvaraRadera
  3. Heja A-K!
    Dags för navelsträngskap for real, hör jag. Låter enkelt för en annan. Men jag misstänker att du kommer stå och trumma med fingrarna och önska dig hem, större delen av tiden. Precis som jag kommer göra, var det lider... =)

    Lilling: Jo hon är en riktigt rolig tränare på många sätt. Och som vuxen, kan man välja det bästa ur kakan. Hon har ofta, vilket hon erkänner själv, en tendens att höja och höja. Denna helg var det markarbete, innerskänkel till yttertygel, lossa insidan till ponnyjäntorna nästan bad om nåd. Mycket effektivt.

    SvaraRadera