måndag 25 januari 2010

Så är jag då äntligen ledig.

Efter stallhelgen kändes lite vila så välkommet. Säkert hade Lars behövt detsamma men han fick snällt pallra sig iväg i morgonmörkret.

Dagen inleddes med en tripp till Storvik tillsammans med Anna, Lydia och Kallie. En mycket problemfri resa där alla inblandade skötte sig exemplariskt. Kallie blev genomgången av HL och fick bra prognos och grönt ljus. Trevligt.

I stallet var min ständige ängel Malin som packade påsar och fyllde på vatten. Två aktiviteter jag klarar om jag måste, men som känns så bökiga och jag gärna slipper om jag inte absolut är nödd och tvungen. Hästen har som genom ett trollslag börjat äta sin mat igen efter några dagar utan aptit. Kan hända att han hade lite ont i magen, för nu går allt i igen och hans bollhög har sitt vanliga utseende. Han har fått en ny nivå eltråd i hagen så han kan tyvärr (enligt hans egen uppfattning) inte servera sig själv längre från den buffébal som så påpassligt står utanför hans hage. På fredag ska han få löshoppa lite på klubben, något han förhoppningsvis kommer att uppskatta, efter denna långa period av matstoppning och händelselösa dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar