lördag 23 januari 2010

Jag har världens bästa man

Fantastiska, underbara, älskade Lars.
Han klev upp och hjälpte mig med hästutsläppet i morse, helt utan gnäll och mankemang. Vi bytte täcken, släppte ut de fyra bestarna och fixade klart annat i stallet. Allt på under 30 minuter. Så enkelt och fort går det när man har en häst som är mer rumsren än en katt som går på låda och en man som hanterar samma häst som att han aldrig gjort annat.

I övrigt har dagen mest tillbringats i soffan.
Tänkte sedan, uppskärrad efter telegram från Skåne, att en amningsbehå kanske borde införskaffas pronto. Men si det gick inte, för affären som tillhandahåller sådana hade behagat stänga sina portar innan jag masat mig dit.
Kan hända jag gör ett nytt försök imorgon.
Eller så kanske jag gör en rebellmanöver och VÄNTAR tills jag vet om det ens blir nån amning.

1 kommentar:

  1. Tro mig, du kommer att bli TVINGAD att försöka amma på BB. Det råder ju amningshysteri här i landet. I sydsvenskan härom dagen var det en norsk forskare som var kritisk till hur amningsfanatiska vi är. Det var skönt att läsa. Jag var SKRÄCKSLAGEN i början, var säker på att det inte skulle funka osv. Men det kommer minsann lite mjölk! Även om det inte är tillräckligt, så är det något. Om du pallrar dig iväg till L*ndex tycker jag Triumphs var skönast. *tipsar*

    SvaraRadera