måndag 14 december 2009

Snön faller och jag med den.

Ja, det snöar.
Äntligen tycker många.
Jag tycker väl ingenting.
Jag gillar inte vintern alls, men jag föredrar att den har snö för det blir ljusare så.

Fick mig en ofantligt stor och röd dunjacka idag.
Jag ser inte klok ut i den, men magen får plats och jag skulle gissa att det är stört omöjligt att frysa i den.
KF svischade förbi.
Förra gången debatterades om vi som kommun skulle kräva kollektivavtal av de eventuella entreprenörer som kan komma att bli aktuella i och med införandet av LOV.
Men naturligtvis så kan kommunen inte göra så.
Det har nämligen EU sett till.
Och saken är prövad i Länsrätten i Skåne län.
Och allianspartierna fortsätter gladeligen att gnugga sina händer.
Och jag blir tjurig.
För jag tycker, att om människors välfärd och hälsa nu prompt ska vara en handelsvara, då ska vi kunna ställa krav på kvalitet och arbetsvillkoren för de utförare som skall användas.
Det borde inte få vara så att någon sniken typ ska kunna använda lågavlönad arbetskraft för att själv bli rik.
Hälsa är en mänsklig rättighet inte en "fyndighet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar