måndag 21 december 2009

35 grader i skuggan.

Söndagen tillbringades delvis i bilen på väg till och från Trönö. Snön gjorde att det tog en stund. I Trönö möblerades vardagsrummet tillbaka till sitt originalutförande efter vattenskadan. En miljon släktporträtt skulle hängas också. Lars snickrade till en hylla som kollapsat och mitt bidrag till det hela blev att suga upp döda flugor med dammsugaren. Väl i stan så stannade vi till för hämtmat och kvällen tillbringades i soffan. Äntligen såg vi klart på Meet the Feebles. Lars flagskepp bland filmer den senaste tiden. Eurosport har den goda smaken att sända mycket ridsport från Olympia så där blev jag sen fast innan det var läggdags.
Jag skulle allt kunna tänka mig en Torneschavkomma framöver.

Vaknade kl 04 och behövde besöka toaletten. Under denna korta minut eller två insåg jag till min fasa att jag höll på att frysa ihjäl. Trodde för ett ögonblick att det var värmefunktionen och elementen som dött. Insåg dock när jag la mig igen brevid min kokheta man att det var jag som var konstig. Efter påklädning av fleecepyjamas, påläggning av tjockt täcke och omhållning av man slumrade jag vidare till kl 6. Tog tempen, ca 35 grader. Okej, ett varmt bad tappades upp och jag tinade en aning.
Märklig känsla. Att vara så kall.
Till följd av kölddramat har dagen tillbringats i sängen, stirrandes på House den sure.

Imorgon får jag dropp igen, hoppas det gör att jag slipper frysa mer.
Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Oj, var 35 grader din kroppstemperatur? Brrr..

    Riktigt varma tankar skickas till Bella. Varma tankar och en digital yllefilt. :)

    SvaraRadera
  2. Digitala yllefiltar borde alla få en. Kram!

    SvaraRadera