måndag 14 december 2009

Kattastrof




















Hästhelgen är över och måndagen är åter hos oss.
Kalaset i Västra Flor blev som väntat en orgie i god mat och ännu mer god mat.
Fläskfilé, potatisgratäng, klyftpotatis, svampsås, ostkaka, tårta osv. Det krävs ingen läkarlegitimation för att förstå att detta ger vilken järnmagade hjälte som helst lite halsbränna.

För övrigt försöka jag tygla min hästabstinens så gott det går med brittiska hästmagasin i kombination med Ridsport. Det hjälper lite, men samtidigt gör det också att jag längtar än mer till vår och säsong.

Katterna är lättväckta typer. De visar med smärtsam tydlighet och fullständig entusiasm när det skulle smaka med frukost och det är inte så noga att klockan bara är 04.45
Dock försöker jag hålla nån sorts disciplin och vägrar ge dem förrän åtminstone klockan har ringt. Vilket de accepterar betydligt bättre nu under vinterhalvåret än annars.

Idag är det dags för årets sista kommunfullmäktige. Jag tvivlar på att det kommer innehålla några omskakande debatter eller ens intressanta beslut. Det grundar jag på föredragningslistan och inte på något annat. Det är lajbans att vara ledamot när det är debatter och drag under galoscherna. Det är inte lika lajbans att fastställa kosttaxor, städtaxor och taxa för offentlig livsmedelskontroll. Det klingar så osexigt. Men visst, det är viktigt det med, även om det är svårt att elda upp sig över.

God morgon!

1 kommentar:

  1. De små besluten påverkar ju också människors liv, även om de känns lite oheta när man ser dem så där svart på vitt på en torr föredragningslista.

    Jag är glad att det finns en Bella i besluten. :)

    God morgon själv!

    SvaraRadera