måndag 24 maj 2010

Jag fyller år idag.
Jag gillar det inte alls.
Inte för att jag är rädd för att bli äldre, utan för att jag har svårt att hantera gåvor.

Blixts föregångare Paparazzi var en födelsedagsgåva av stora mått.
När jag fyllde 30 så fick jag denne halvblodsvalack, i Örebrotrakten hittade jag honom.
Han var ca 180 cm i mankhöjd och ovillig till ansträngning.
Men han var min.
En demolerad transport och något år senare var jag tvungen att inse att den stora 800-kilos nallebjörnen inte skulle bli någon fälttävlansstjärna. Inte heller tänkte han briljera i hoppning, ens på lokal nivå. Efter mycket vånda och lite beska kommentarer från tränare G bestämde jag mig således för att sälja honom.
Jag hade sån tur, och han med, att det var en helt fantastiskt underbar tjej som köpte honom och som älskade honom för den han är. Inte som jag, som älskade honom mer för vad han kunde ha varit om han hade lagt manken till och ansträngt sig.

Äh!
Nu ska jag sluta nostalgisera och köpa biljetter till Falsterbo.

4 kommentarer:

  1. GRATTIS!//vargtass (rolig läsning):-)

    SvaraRadera
  2. Grattis!! /Jenny

    SvaraRadera
  3. Vad blev det av Paparazzi? Allroundhäst?

    SvaraRadera
  4. Ja typ allroundhäst.
    Med mycket mys och låga krav.
    Han fick sig även en westernsadel, vilket måste se lustigt ut på den klumpedunsen. =)

    SvaraRadera