tisdag 9 februari 2010

Förändring

Den stora förändringen är ett faktum.
Det märks på oräkneliga sätt.
Som exempel:
  • Vi sover sällan mer än tre timmar i sträck.
  • Allt som skall göras utanför hemmet måste planeras stegvis och nogsamt.
  • Kallnad mat är mer regel än undantag. Men värme är ingen smak så det gör inget intalar jag mig.
  • Källan till samtalsämnen svämmar över eftersom den numer innehåller bajs, kräks, sömn och hudrodnad, något som tidigare endast nämndes vid ytterst få tillfällen och än mer sällan samtidigt med varandra.
  • En mycket odramatisk hållning till ovanstående ämnen har intagits. När helst det händer något i bajs och kräkskategorin är vi förvånansvärt opåverkade och torkar glatt vidare.
  • Tvättmaskinen har, i det närmaste, fått helgonstatus.
  • Att "oroa sig" har fått en helt ny betydelse. Inne just nu är att oroa sig för att det lilla änglagrynet ska bli sjuk.
  • Frigjordheten hos mamman har nåt nya dimensioner. Det är enklare att amma i bar överkropp. Som tur är så görs det endast hemma och inte vid besök.

Fortsättning följer, nu måste jag nämligen ta av mig tröjan...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du kan vara nakenfis helt och hållet! Så slipper du ta på dig några kläder om du inte ska gå ut!

    Ugh från Vargtass!

    SvaraRadera
  2. Igår natt sov vi 4 timmar. Det var ett hallelujamoment!
    Det kommer snart en ny laddning kläder till er!

    Kram från oss alla!

    SvaraRadera