torsdag 24 juni 2010

Sommarblogg

Sommarbloggandet är lika med nästan inget bloggande alls.
Nu är nog inte min blogg särskilt banbrytande och intressant i vanliga vinterfall heller, men just nu finns liksom inget av intresse att knacka ner i text.
Tänkte att jag gör det ändå, så att ingen tror jag hittar på för att slippa.
En typisk dag kan se ut så att vi vaknar runt åttarycket.
Lovikka äter, gurglar, skrattar, bajsar och somnar om.
Mamman gör ungefär samma sak.
När Lovikka vaknar för andra gången brukar hon äta igen och sen gör vi följande:
  • Tittar på ett avsnitt av Sopranos. (Jag erkänner att jag inte sett ett enda avsnitt förrän nu och nu tänkte jag se alla sex säsongerna.)
  • Åker till Blixt och hans nya bästis Tolle på betet och kollar så de står på alla fyra och inte är helt sönderbitna
  • Går ner på stan och tar en fika i glada vänners sällskap
Det är vad vi har på agendan i dessa dagar.
Inte särskilt intressant alls med andra ord.
Det är mycket märkligt att inte behöva åka till stallet varje dag.
Som tur är ska Malin med familj blåsa till Orsa ett dygn, så då ska jag få släppa ut kossan och hans vänner.

4 kommentarer:

  1. Jag struntar i om du byter blöjor, träffar Lars Ohly, tränar terräng eller går på museum - jag vill ändå veta... :) (Herregud, nu fick jag en liten hjärnblödning, kom inte ihåg hur man gjorde en glad smiley, försökte med :J och sen funderade jag massor över vad DEN smajlisen kunde betyda. Kanske att han/hon har fått en stroke och bara ena mungipan kan le? Vad ÄR det för fel på mig?!)

    SvaraRadera
  2. Vilken toppentillvaro Bella. Det är inte så långt till Uppsala, kanske hoppa på tåget och ta en fika..? :D
    Linnéa.

    SvaraRadera
  3. Jaha, så ni ska gå och träffas bakom min rygg. Och er kallar man vänner... *avundsjuk*

    SvaraRadera
  4. Linnéa: Är inte du i NYC och är uttorkad?
    Men jag kommer gärna över på en té på Günters eller annat ställe som du väljer. Så kan jag samtidigt övervaka så du får tillräckligt med vätska i din späda uppenbarelse. =)

    A-K: Det är inte alls synd om dig. Du bor i Skåne, med hela hästsverige för dina fötter. Dessutom ska vi ju ses snart, kanske till och med före jag och Linnéa får till det. Dessutom har ni bergis redan setts och i så fall är det ju jag som missat allt skoj som skett bakom ryggen. =)

    SvaraRadera